DERMATOVENEROLOGIE

Dermatovenerologické centrum společnosti ON CLINIC, s.r.o. pouze v Praze – moderní způsoby léčby vybraných kožních chorob na kůži obličeje, těla i genitálu mužů a žen včetně využití fyzikální terapie chladem

V listopadu 2015 zahájila společnost ON CLINIC, s.r.o. v Praze opět provoz kožní ordinace, tentokrát s rozšířeným spektrem diagnostiky a léčby kožních nemocí, zejména chronických. Jsou léčeny i chorobné projevy na kůži zevního genitálu mužů i žen. Nevyšetřujeme a neléčíme pohlavně přenosné infekce dané legislativou ČR (syfilis, kapavku, měkký vřed, venerický lymfogranulom, chlamydiové a mykoplazmové infekce).

Všechna uvedená kožní onemocnění léčíme podle nových doporučených schémat získaných na základě seriózních zahraničních studií a zkušeností. Nabízíme i léčbu formou kryoterapie a kryostimulace, tedy fyzikální léčbu chladem za použití  tekutého kyslíku.

mapka-lcb

ON CLINIC – Praha

Olivova 948/6
110 00 Praha 1 – Nové Město
Tel: 800 800 002, 800 103 300
22 44 22 486-7

ON CLINIC – Brno

Bartošova 1832/5
602 00 Brno – Černá Pole
Tel: 800 103 300, 800 800 002

Onemocnění mazových žláz

1. TRUDOVITOST ( acne vulgaris, akné)

Substrátem těchto onemocnění jsou mazové žlázy, jejichž sekretem je maz, vznikající rozpadem buněk těchto žlázek, které se připínají k vlasovým váčkům (v některých partiích i mimo ně). Poruchy funkce a změny kvality kožního mazu spolu se zvýšenou tvorbou rohoviny v ústí vlasových váčků, dále infekcí Propionibacterium acnes, hormonálními vlivy a dědičně podmíněnou dispozicí jsou hlavními příčinami vzniku akné. V současnosti je nejfrekventovanějším kožním onemocněním dospívajících, v poslední době pozorujeme jeho výskyt i ve věkových kategoriích 11 – 13 letých. Vyskytuje se především v místech nahromaděných mazových žláz na obličeji a horní polovině přední i zadní partie trupu. V našem centru se zabýváme léčbou lehčích a středně těžkých forem tohoto kožního onemocnění, včetně výběru a doporučení k užívání vhodné lokální dermokosmetiky a farmakologických  antiaknózních preparátů.

1. ROSACEA (růžovka)

Dalším chronickým onemocněním obličeje s poruchou funkce mazových žláz, plošným zarudnutím, zánětlivými změnami, ale bez vazby na ústí vlasových váčků je růžovka. Postihuje především lidi středního věku a projevuje se na oblých partiích obličeje – čele, nose, tvářích a bradě. Jedná se o velmi častou dermatózu, jejíž výskyt v populaci se odhaduje na 5 – 22%. U všech jejích 4 typů je základem zarudnutí, které je často větším problémem než zánětlivé změny ve formě pupínků. Léčba zahrnuje  celý komplex opatření, je dlouhodobá s nutnou řádnou vhodnou péčí o pleť s vyloučením provokačních vyvolávajících faktorů. V léčbě růžovky máme nově k dispozici preparát ve formě místního gelu, který ovlivňuje svalstvo krevních cév, působí jejich zúžení a tím i výbled nežádoucího plošného zarudnutí.

1. PERIORÁLNÍ DERMATITIDA (dráždivá vyrážka okolí úst)

Zánětlivé onemocnění kůže, které se projevuje především v okolí úst s vynecháním úzkého proužku okolí rtů. Jedná se o novodobou jednotku, postihující převážně ženy s maximem výskytu kolem 30 let věku, označovanou také jako „onemocnění letušek“. Výskyt v této věkové kategorii bývá relativně častý a je dán jak nevhodným používáním lokálních hormonálních kortikoidních léků, tak nesnášenlivostí různých kosmetických přípravků, zvláště při jejich nadměrné spotřebě a střídání.

1. SEBOROICKÁ DERMATITIDA (seboroický ekzém)

Chronické kožní onemocnění postihující oblasti bohaté na mazové žlázy se stále ještě  neúplně objasněným původem. Vyskytuje se u novorozenců i dospělých. Léčebně se věnujeme formám dospělých osob – postihujícím zejména kštici, obočí, nosolícní rýhy, místa nad hrudní kostí, mezi lopatkami, kde vytváří žlutorůžová ložiska krytá mastnými šupinami.

1. SKUPINA EKZÉMOVÝCH ONEMOCNĚNÍ

Ekzémy představují  prakticky  nejčastější kožní choroby. Jedná  se  o zánětlivé  neinfekční projevy s maximem změn v pokožce i ve vazivu, vznikající u osob se změněnou reaktivitou kůže. Vyznačují se pestrým, ale jinak dosti charakteristickým klinickým obrazem se sklonem k recidivám. Mají velkou řadu typů, pro základní dělení  by  bylo přijatelné dělení na ekzém atopický, vzniklý na základě I. časného typu přecitlivělosti s genetickou predispozicí, dále na ekzém vznikající na základě IV. pozdního typu alergie – kontaktní alergický a dále na ekzémy z neznámých příčin.

Léčba ekzémů může být komplikovaná, především atopického. Naše poradenství, které je vhodné  především  při  léčbě  chronických  stavů, zdůrazňuje  celkovou péči o kůži,  tedy promašťování vhodnými přípravky a volbu vhodných farmaceutických preparátů.

1. LUPÉNKA (psoriáza)

Lupénka – psoriáza – chronické kožní onemocnění s poruchou rohovatění povrchních vrstev pokožky. Projevuje se výsevem pupínků krytých stříbřitými šupinami. Akutní výsev postihuje kůži celého těla, chronické formy postihují místa většího tlaku (kštice, lokty, kolena).  V našem zařízení léčíme pacienty s projevy lehkých a středně těžkých forem lupénky na kůži těla i při výskytu v obličeji léčitelných místní terapií.

1. PLÍSŇOVÁ KOŽNÍ ONEMOCNĚNÍ

Nabízíme léčebná řešení těchto onemocnění postihující kůži rukou, nohou i hladkou kůži, která jsou vyvolána vláknitými plísněmi i kvasinkami.

1. NEVENERICKÉ CHOROBY ZEVNÍHO GENITÁLU MUŽŮ A ŽEN

Naše centrum nabízí také léčbu chorobných projevů na kůži zevního genitálu mužů i žen, případně kolem řitního otvoru.

Léčíme recidivující opar na genitálu (genitální herpes simplex) i špičaté kondylomy, které jsou vyvolávány nejčastěji papilomaviry (HPV). Řešíme také výše uvedené plísňové a ekzémové projevy na kůži v genitální a řitní oblasti.

1. KRYOTERAPIE A KRYOSTIMULACE – FYZIKÁLNÍ LÉČBA CHLADEM ZA POUŽITÍ TEKUTÉHO  DUSÍKU

Tímto způsobem ošetřujeme různé typy bradavic, jejichž povrch je nejprve hladký, později zdrsnělý a zrohovatělý. Jejich vyvolávateli jsou různé typy lidských papilomavirů (Human Papilloma Virus – HPV). Řadí se k nim následující typy:

• vulgární (obecné) bradavice na kůži obličeje, rukou i nohou – ošetřujeme děti od 4 let věku a dospělé klienty
  • ploché bradavice mladistvých – rovněž ošetřujeme od 4 let věku do dospělosti
  • kryoterapií také odstraňujeme již výše uvedené špičaté kondylomy na genitálu, vyvolané, jak známo, HPV viry
  • mollusca contagiosa  patří k dalším bradavičnatým projevům na kůži děti i dospělých. Jsou také virového původu a vyvolává je  Molluscum contagiosum virus (MCV).
  • tekutým dusíkem promrazujeme stařecké (senilní) bradavice nalézající se u starších lidí často na obličeji i trupu
  • nitkovité fibromy umístěné na kůži krku, v podpaží, u žen také pod prsy.

Kryoterapie je vhodná i k léčbě solárních keratóz a lentig vyvolaných chronickým působením slunečního záření bez používání vhodné fotoprotekce. Vyskytují se v obličeji a na hřbetech rukou.

Při problémech s ložiskovým kruhovitým výpadem vlasů a vousů (alopecia areata) užíváme pro stimulaci růstu nových vlasů a vousů ve vousových partiích mužů kryostimulace tekutým dusíkem.

1. PERSPEKTIVY DALŠÍ PÉČE

Nadále jednáme s izraelskými firmami o výběru a nákupu  efektivních prostředků s obsahem solí a minerálů z Mrtvého moře pro léčbu lehkých a středně těžkých forem lupénky, jakou představoval v minulém období preparát Psoremiss, který byl k dispozici pouze v našich původních Psoremiss centrech v Praze a v Brně.